- uppe bland molnen -

Imorse gick vi upp klockan fem. Vad gör man inte för att få klättra upp på en vulkan? Det var sjukt jobbigt, fick mitt första ordentligt svettiga träningspass under denna semestern vilket var bra. Hur som helst så var det värt mödan, det var otroligt vackert utsikt. Vi fick tyvärr inte gå hela vägen upp eftersom att det är en aktiv vulkan, men vi fick grilla marshmallows på heta stenar så det tröstade lite. Efter bergsklättringen strosade vi runt lite i antiqua, tittade på marknader och annat. Just nu vilar vi upp oss på hotellet för att orka gå ut och äta något innan vi totaldäckar i våra sängar.

- det går gäss -

Vi har det för bra. Nu är klockan halv elva och vi är inne på vår tredje dag. Dagarna ser ungefär likadana ut, går upp ganska tidigt för att hinna surfa när det är lågvatten, käkar frukost, vilar i hängmattan, går en promenad längs stranden, badar i vågorna, ser några delfiner, beställer lunch, surfar lite till när lågvattnet kommer tillbaka, läser en bok i skuggan, går en sväng, duschar, äter med alla andra som bor här och sedan går vi och lägger oss. Har inte tagit det såhär lugnt på väldigt lång tid. Vi har det för bra.

- en dag kvar -

Hade världens mest aktiva dygn igår. Kaninfest, skolavslutning och jobb. Hemma ett dygn senare och dör av utmattning på grund av fyra timmars orolig fyllesömn. Tur att man hade tid till tolv timmars stabilt sussande inatt dock. Är nästan klar med min hetspackning nu, hatar att packa i ryggsäck. Så osmidigt. Något som jag inte hatar är att vi äntligen åker till Guatemala imorgon. Hehe, uppstigning 02.30. Tror att de där tolv timmarna inatt var minst sagt nödvändiga.

Snart blir det jobb. Och sen drar vi typ!
GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR, ses 2013!

Nyår 2009 hängde vi på denna strand i Indien, dags att dra tillbaka till sandstränder och sol!

- Sigge -

Fy fan vad jag kommer sakna dig. Fy fan vad kul du kommer ha. Fy fan vad jag älskar dig.

- this is it boy, this is war -

En förfärlig sak har hänt. Jag har växt upp. Det som andra säger att man aldrig kan bli för stor för har jag blivit för stor för. Och det är något som jag är väldigt ledsen över.

- what's up? -

Idag konstaterade min psykiatriker att jag inte lider av depression. Imorgon skriver jag mitt förmodligen sista matteprov någonsin. På kvällen ska jag och Ibbe ut. På fredag ska jag på begravning. På måndag är det svenskaprov i litteraturhistoria. Tisdagen ska jag spendera med Ida. Nästa lördag åker jag till Guatemala.

- grön -

Pappa. Mamma. Måns. Jag älskar er!

- d´hei -

Jag var hos doktorn idag, för att han skulle berätta för mig varför jag är trött hela tiden. Han konstaterade att det nog sitter i huvudet och sa till mig att boka en tid hos deras psykiatriker. Vet inte riktigt vad jag tycker om det.

- jacob -

Tänkte bara säga tack för vänner som jag bara träffar någon enstaka gång om året, men som ändå på något sätt lyckas stanna djupt inne i mitt hjärta. Tack Jacob för att du fick för dig att en vanlig tråkig söndagskväll är perfekt för en spelkväll. Settlers Europa och Robo Rally med dig och Ida var helt klart vad jag behövde.