- bali 4 -

Eat * sleep * surf * repeat är våra ledord för tillfället. Med två surfsessions om dagen orkar man helt ärligt inte med så jättemycket mer. Hittills har jag mest kört enstjärnigt (lättaste nivån) blandat med några få tvåstjärniga. Nu är dock tanken att jag ska börja avancera lite, så fler tvåstjärnor och färre enstjärnor helt enkelt. Matilda och Anna ska antagligen också börja haka på tvåstjärnorna.

Nu ska jag iallafall iväg med några andra och testa lyckan i vågorna, wish me good luck!

- Bali 3 -

För tillfället befinner vi oss i Canggu på Kina Surfcamp. Vi går en nybörjarkurs på Rip Curl Surfschool nu i tre dagar och jag tycker faktiskt att det går förvånansvärt bra! Igår var jag även ute med några killar på morgonen och surfade vid Old Man, stranden närmast där vi bor, och jag hade några triumferande sekunder då jag lyckades fånga en våg och surfa med den hela vägen in till stranden, den känslan alltså... Sedan tog det typ en halvtimme att paddla ut till gruppen igen eftersom att det var så strömt. Alltså det där med paddlingen är verkligen inte min starka sida, känns som att jag kämpar och kämpar utan att komma någonstans medans vågorna bara puttar mig längre in mot stranden. Så det har jag att jobba på.

Annars så kan jag tillägga att campet är riktigt fett och att vi träffat en massa trevliga människor, hehe tyskar. Vi trivs här och kommer nog få två riktigt goa veckor.

Igår var vi för första gången ute i Kuta. Vi gick till Skygarden som var den sjukaste klubb jag någonsin varit på, verkligen helt jävla stört. En massa våningar, en massa dansgolv, en massa dansande på scener, sjukaste lasershowen jag någonsin sett och en massa mer, hehe så vi hade minst sagt en kul kväll!

Om en timme kommer bussen och hämtar oss för sista lektionen och sedan tänkte vi stanna kvar i Seminyak och kolla affärer och äta middag.

Hang loose

- bali 2 -

De senaste dagarna har vi hunnit med att gå ön runt, åka på dagstrip till Lombok (mata söta apor med jordnötter, tagit oss igenom djungel till två häftiga vattenfall, blivit hembjudna till vår chaufför och hängt med han och hans fru), hängt på stranden, snorklat från stranden och sett fina fiskar och goa sköldpaddor, paddlat SUP board, haft en rejäl utgång som slutade med nattbad i havet och två stockholmare, träffat saknade Sigge och bara haft det gott.

- bali 1 -

Bodde första natten i Kuta.

Dagen efter tog vi båt till Gili Trawangan. Bor superfint på Nirwana Guesthouse & Villa. Första dagen chillade vi på stranden och tog det lugnt innan vi gick ut på kvällen. Man ska inte dricka starksprit här eftersom det har förekommer att den blandas ut med metanol vilket är livsfarligt. Så på grund av det blir det inga härliga drinkar utan öl eller smornoff ice, jag drack en öl och känner att det räcker mer än väl för denna resa på en månad.

Den andra dagen på GiliT hyrde vi cyklar och tog oss runt ön med dem. På många ställen var det dock mer strand än på en sandstrand så vi släpade cyklarna säkert lika långt, träning! Stannade på lite goa stränder och satte oss i små bungalows och tittade ut över det turkosa vattnet med en iskall cola i handen, livet då kunde inte varit mer perfekt! På kvällen träffade vi två tjejer från Rudebecks och åt middag med dem, delade lite upplevelser och så. Sedan gick vi runt, käkade glass och shoppade lite. Gick och la oss tidigt.

Efter ca 10 (!!!!!!) timmars sömn gick vi upp imorse för att dra på snorkeltur! Vi åkte ut med en smal avlång båt tillsammans med en massa andra turister och indonesier. Vid första stoppet såg vi en stor sköldpadda som simmade omkring, jätteballt! Vid andra stoppet började jag må lite illa och kunde inte riktigt uppskatta allt det vackra och de två enorma sköldpaddorna vi såg. På väg till tredje stoppet mådde jag skitdåligt och orkade knappt ta mig ner i vattnet men gjorde det för att man brukar må bättre där än i båten. Jag mådde dock bara sämre och sämre. Så tillslut spydde jag, jätteläskigt när man inte når bottnen och liksom inte har något att stödja sig på. Tur att Matilda var där och stöttade. Efter tredje stoppet åkte vi till Gili Air för lunch. Mitt i lunchen slog värsta tropiska stormen i. Snorkelinstruktörerna försökte vänta ut den i cirka två timmar medans vi satt och frös (första gången på hela resan man inte svettades!) under ett tak på ett litet lunchställe. Tillslut sa de till oss att vi skulle åka iväg. Vi tittade tveksamt på dem och frågade "really?" Men ut PP havet skulle vi. Med vår svaga lilla båt mot superhöga vågor. Vi var stundtals livrädda och ibland överförtjusta, superkul! Det stormregnade hela tiden plus att vågorna bara vällde in i båten, så när vi kom fram var vi mer blöta än när vi snorklade. En riktigt bra dag, men tyvärr kommer jag inte göra fler snorkeltripps denhär resan.

- frankenfurten -

Nu är vi inne på vår femte timme på Frankfurt, och planen är att det inte ska bli någon sjätte. Cirkus en halvtimme kvar och sedan lyfter vi mot delmålet Singapore!

- backstabber lady -

Har nu nästan packat klart min ryggsäck. Bara lite småsaker kvar att fixa, sedan är allt fixat. Jag och min ryggsäck ska nämligen ut på äventyr tillsammans med Matilda och hennes ryggsäck samt Anna och hennes bag. Kan bli nice. SKA bli nice. Ohh yes, så det är väl i stort sätt vad jag har för mig nu, taggar som fan och småpackar. Jobbade min sista dag i fredags så nu väntar en månads jävla semester. Har räknat lite på det och insett att det var ett bra tag sedan jag hade en längre "semester" utan jobb och sjukskrivningar och skit. Så denna blir helt klart välförtjänad!

- go like a pro -

Isaberg med våfflisbabesen och kille, mys!