KREMERAD

Det är söndag

Jag har fullföljt mina planer. Jag gick upp. Åt frukost. Gick en lugn promenad. Packade ner lunch och badkläder. Promenerade ner till vattnet. Stannade där i cirkus fem timmar. Gick upp igen. (Det är här mina planer började gå snett.) Tittade mig i spegeln och insåg att jag inte ser riktigt klok ut! Och att min hud gör ont. Och att jag är röd. Väldigt röd. Men inte på något jämnt utspritt, fint sätt. Nej, högre halvan av min kropp är bra mycket rödare än vänsterhalvan. Medans mina smalben bara är brända så är mina lår rent av kremerade. Och det fortsätter på samma väg. Ja, du får helt enkelt se mig för att förstå. Vad kommer hända imorgon? Jo, det kan jag berätta. Människor kommer skratta, viska och peka på mig på picknickfestivalen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0